Sara

Tårar, gurka och en hel del smör

Publicerad 2010-03-29 23:06:09 i Sakerna

Är tillbaka i fantastiska Barcelona efter en vecka hemma i lika fantastiska (fast på ett annat sätt) Falköping. Var superhärligt att komma hem och träffa alla, ha ett stort kök, varmt vatten hela tiden i duschen och en stor säng att breda ut sig i. Dock var det inte särskilt sorgligt att åka tillbaka igår. Mamma och pappa lämnade av mig på flygplatsen och det kan väl hända att det kom en liten tår i ögonvrån men sen kom jag på att jag ju faktiskt har varit borta nästan hälften nu (ett faktum som jag försöker ignorera) så jag ser dem ju snart igen. Om vi lever och har hälsan för att citera min käre far.

Idag var första dagen på praktiken och det var ungefär som att jobba i kök i Sverige, förutom att det inte är tillåtet att ha 25-liters dunkar med solrosolja i Sverige, tack och lov! De var en gnutta tunga att lyfta. Inga vagnar fanns det heller, trångt var det och jag måste säga att gasspis är ganska skrämmande i ett storkök. Men okej. Jag lär ju överleva tre veckor. Hacka gurka är ju inte alltför svårt. Och gratis mat får jag!

Ikväll firade jag och Sandra min hemkomst med att klämma i oss lite kronärtskocka efter maten. Vi konstaterade att kronärtskocka är helt okej dejtmat. Inte optimalt men helt okej. (Observera jätteklumparna med smör!)

Kommentarer

Postat av: Victor

Publicerad 2010-03-29 23:38:11

Citat käre far: Hej hopp i lingonskogen. Solen skiner, släpp ut barna.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela