Sara

Sara är lyckligt lottad

Publicerad 2006-12-23 18:33:36 i Sakerna

Julen


Så här ser mitt skrivbord ut för tillfället, julklapparna till Tilda och Lager, mitt underbara vinröda ljus som jag pyntat själv och ännu underbarare nejlikaapelsinen (jag vet att jag tjatar, men nejlikeapelsiner är min drog, nästa år ska jag ha en hel skål!) som jag precis knåpade ihop... Jag luktar nejlikor och apelsin om mina fingrar nu... Inte så hett att hålla på och sniffa på dom kanske, men jag bryr mig inte. Jag älskar nejlikeapelsiner. Men måste komma på ett bättre namn till dom, det är så fruktansvärt jobbigt att skriva, och ser fult ut också. Dom får väl heta NEAP eller ngt, eller blomfrukter^^

Jag var ute och gick förut, inte långt, inte i ngn annan omgivning än vanligt. MEN det var så underbart, jag var själv, hade ingen mp3 (aset är sönder), det var blåsigt, mitt hår blåste in i munnen. Det var underbart iaf. Jag vet inte vfr. Men det var så skönt att bara gå där och känna att här bor jag, och här är det fanimig vackert även om det inte är ngn snö och det dundrar förbi lastbilar på vägen. Jag insåg att jag är fruktansvärt lycklig som har den familj jag har. Och jag är fruktansvärt lyckligt lottad som har fått växa upp på landet med kossor fem meter från mitt fönster och skördetröskor som dundrar förbi tidigt på sommarlovsmorgnarna (även om jag blir jävligt förbannad just då=P). Det är så få förunnat att få bo på landet och att få ha en alldeles äckligt perfekt familj (det har jag=)) utan nga svarta får (okejdå, jag är ett, men det lider ju inte jag av=D). Dessutom är det julafton imorrn, och då kan man inte vara arg, ledsen, sur eller vad det nu var jag var förut. Då ska man vara glad... Det enda jag är lite arg på nu är att mina släktingar på farssidan (förlåt Elin, nu är jag elak mot dig igen^^) inte gillar att klä upp sig vilket innebär att jag inte får dra på mig min vackra plommonlila klänning förrän imorrnkväll^^

Så, God Jul gott folk. Och ha det äckligt förjävla underbart. Det tänker jag ha!

Kommentarer

Postat av: Ejlan :P

Publicerad 2006-12-24 11:17:40

"här är det fanimig vackert" haha! kändes som att alla svärord i den mkt fina berättelsen förstörde lite men ^^

God Jul ialf!

(och jag vet inte när vi ska byta, men det löser sig (:)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela