Sara

Sara om Christer Fuglesang

Publicerad 2006-12-23 12:54:14 i Sakerna

Förlåt, jag är extremt elak och ovänlig och fattar inte alls vad som är grejen med Christer Fulesangs rymdresa. Visst, det ÄR jävligt kul för honom att han äntligen fått göra det han kämpat så för. Och det är coolt att åka ut i rymden, det är coolt att han är den förste svenskan osv. Men jag fattar inte grejen med att vara så jävla uppspelt över det... En massa folk åker ut i rymden numera. (Tillräckligt många miljner på kontot och saken är biff.) Det finns en massa saker här på jorden som vi nog borde börja koncentrera oss på innan vi sticker ut i rymden Växthuseffekt, svält, gerillakrig, HIV. Listan är milslång. Men när Christer Fuglesang är i rymden, så stannar Sverige...

Kommentarer

Postat av: Ejlan :P

Publicerad 2006-12-23 16:51:27

Jag vet att du inte fattar grejen, för det har du sagt förut. Och, det är inte själva rymdresan som är cool (eller jo, det med.), utan det är att han hade ett mål, och han kämpade för det i hur många år som helst utan att ge upp. Han nådde sitt mål, och DET är grejen. Det är det som gör honom cool. Och jag vet att det är många andra som når sina mål, flera gånger, men med honom är det ngt speciellt. Jag kan inte förklara't bättre, och du är förmodligen inte mer imponerad nu än tidigare, men ändå.

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela