Sara

Sara är stressad

Publicerad 2006-11-14 19:56:06 i Sakerna

Japps, jag är en stressad gymnasieelev vars dagar är fyllda med ganska mkt.
Igår: Hem till mormor och morfar direkt efter skolan (i blötsnö och hård vind med vattenpölar på marken vilket gjorde att mina BB-stövletter var genomblöta när jag kom fram) för snabb mellanlandning (med köttbullar) innan jag skulle vara i Stadshuset klockan 6 för konsert med musikskolan och Vivace. Träffade på Martin där, han skulle sjunga. Och det gjorde han bra. Fantomen är svår.

Idag: Jag försover mig en timme och vaknar av mig själv klockan halv sju. Mamma skjutsar till skolan och jag hinner t o m göra ty-läxan (läser igenom texten på en halv minut och fattar inte ett piss) i rökluktande biblioteket. Datakunskap, tyska. Tyskan gick inte bra, som sagt, hann inte läsa ordentligt.
Dagens samtalsämne: nya tjejen, Stephanie, som jag inte sagt hej till än. Ska göras imorrn. Tror jag. Historian: Slut, orkar inte mer. Systemet har lagt av. Jag roar mig med att försöka läsa en Herman Lindqvist-bok men ger upp och övergår till att göra upp helgplanering. Plugg, Pubkväll, plugg. Hoppas att mamma inte har nga andra idéer.
Sätter mig med Lager i cafeterian och pratar om sånt som vi aldrig hinner prata om numera. Träffar Lottie på stationen, får mitt borttappade busskort av henne (tack). Pratar om allt mellan himmel och jord. Så skönt att prata om ingenting och allting som inte betyder ngt.

Nu: Jag ska tända ljus, värma glögg i micron och sätta mig framför Ugly Betty.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela