Sara

Sara om trevligheter och otrevligheter

Publicerad 2007-01-07 20:43:14 i Sakerna

Oh well, ljus, röd filt och bok är mkt, mkt trevligt. Trevligare än datorn med kommentarer från Sportexpressen på tv:n... Mejn jag får väl piffa upp trevligheten med mina sista Noblesse. Och Aftonbladet, Aftonbladet är också en trevlig företeelse=)

En otrevlig företeelse däremot är årets sportlov eftersom det antingen kommer att innehålla skidsemester i Ramundberget med familjen och fasterns familj, boende hemma själv (utan möjlighet att ta sig ngnstans) eller boende hos mormor och morfar i en vecka. Jag vill INTE åka till Ramundberget. Åka skidor är underbart, japp, men för att jag ska åka dit upp krävs mkt bra sällskap, det erbjuds tyvärr inte för tillfället... Speciellt inte efter Carinas kommentar "dom har lovat att var snälla mot dig". Tack, en fin tanke, men det råkar vara elva år sedan som jag fyllde fem. Och jag skulle visserligen tycka om att bo själv en vecka, men lätt jobbigt det skulle bli i och med att jag itne kan ta mig ngnstans (kaltl att åka moppe nuförtiden). Morföräldrarna är underbara, fast en vecka i deras hus med deras överbeskyddande kommentarer är påfrestande...

Så ligger det till. Jag har ingen aning om hur jag ska överleva mitt sportlov...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela