Sara

Florsocker + vatten + karamellfärg = glasyr!

Publicerad 2007-07-09 10:35:05 i Sakerna

Well, jag är sjuk. Dock inte så sjuk att jag inte orkar aktivera mig =P

Igårkväll var jag sjukt uttråkad (efter att ha tillbringat eftermiddagen/kvällen med att kolla på Toon Disney och äta framför Rapport) så att jag fick för mig att baka. Muffins fick det bli (smidigt och enkelt!) men för att göra det hela roligare skulle det vara glasyr på. På senaste tiden känns det som om jag invaderats av bilder på smarriga muffins med rolig glasyr på. Och eftersom jag kände kreativiteten sprudla ville jag inte vara sämre än de okända muiffinsbagarna. Så jag bakade mina muffins och de såg riktigt goda ut när de kom ut ur ugnen. Sedan skulle jag göra glasyr. Dock uppenbarade sig ett problem då. Jag hade inget florsocker. Och utan florsocker är det sjukt svårt att göra glasyr. Men som tur är så har jag mormor och morfar i staden så jag ringde helt fräckt till dem och bad snällt om att de skulle komma ut med lite florsocker till mig. Och eftersom min morfar är alldeles för snäll för sitt eget bästa kom han utåkandes hit klockan nio igårkväll med florsocker till lilla mig. Det var gulligt gjort tycker jag =) Dock blev det ingen glasyr på muffinsen förrän idag eftersom jag var alldeles för trött igårkväll för att pilla med det. Men fina blev de. Med grön, hallonröd och gul glasyr på. Har dock inte smakat på dem än men de lär nog vara goda ^^

Har tyvärr ingen kamera hemma för tillfället (den rä på semester) därför är det inte mina muffins på bilden, men de ser goda ut iaf =) Och jag kan väl erkänna att mina muffins inte är riktigt lika konstfullt glaserade...

image47

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela