Sara

Helgen: Plättar och kärringstopp

Publicerad 2007-07-01 14:10:32 i Sakerna

Så, nu har ännu en helg gått... En helg i Gnosjö IGEN. Det var nog tre veckor sen sist som jag var hemma en helg tror jag. Men det har i varje fall varit en bra helg. I fredags fick jag sluta en timme tidigare på jobbet eftersom det bara var fyra barn och det fanns inga möbler eftersom de ska flytta. Så jag åkte hem, packade, duschade och så. Sedan hämtade Nilla och Thomas mig och vi åkte ner till Gnosjö. Vi blev entusiastikt mottagna av Minus och sedan tvingade jag David att kolla på Stefan och Krister. Den stackarn led verkligen hårt =P

I lördags vaknade vi ganska sent och åt frukost, sedan gjorde vi plättar eftersom hans mor tyckte att vi behövde det =P Hon tyckte tydligen att v behövde konfrontera våra rädslor lite också för hon skickade ut oss för att plocka fläderblommor. Så det gjore vi. David plockade visserligen mest men jag vågade mig faktiskt också upp på stegen. Även om det var jävligt vingligt ^^ David klagade dessutom på mig när jag kom ner och tyckte att jag kunde stannat kvar däruppe ett tag till. Men jag nådde faktiskt inte fler blommor och fattade inte vitsen emd att sitta där och beundra utsikten. Det enda som fanns att se var ju skog och hagar =P Så vi gick in och satte oss i hans säng och läste ut våra respektive böcker. Så nu måste jag uppsöka biblioteket imorgon för att låna sista boken i triologi som vi har tragglat oss igenom.

Idag åkte jag och Nilla tidigt från Svenshult och när jag kom hem sprang jag en bit och nu har jag ätit omelett. Gott värre =) Vet dock inte riktigt vad jag ska ta mig för nu. Funderar på att prata med mor om att övningsköra lite. Det var et tag sedan.

På tal om övningskörning fick David det stora uppdraget att köra och tanka bilen i garaget. Det är cirka 30 meter från familjen Konows parkering till deras garage och jag tror att David fick kärringstopp tio ggr eller ngt innan han lyckades ta sig ända fram =) Stackars liten, han blev jättesur när vi mobbade honom för det ^^

Kommentarer

Postat av: David

Publicerad 2007-07-01 14:24:08

I HELVETE att det var tio ggr. Max tre...

Postat av: Ejlan (:

Publicerad 2007-07-01 15:18:00

HAHAHAHAHA, kärringstopparN David xD DET ÄR VÄRRE ÄN NÄR JAG KÖR!

Postat av: David

Publicerad 2007-07-21 22:59:59

HA, tillockmed PAPPA får kärringstopp med den bilen!

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela