Sara

MIljöbovarna

Publicerad 2007-07-23 10:24:11 i Sakerna

Det regnar idag. För den som möjligtvis kunde ha missat det (ganska ossannolikt med tanke på graden av regnandet). Och jag som skulle åka moppe in till Sofie idag. Det får nog bli buss tor jag. Eller möjligtvis skjuts av modern. Fast det är bättre för miljön om jag åker buss =P Annars är min familj sjukt dåliga på att vara snälla mot miljön (fast far har faktiskt ekologiskt jordbruk, man får mer i EU-bridrag då ^^). Vi åker bil överallt. Och då menar jag överallt. Utan en enda giltig ursäkt. Visserligen går det sjukt dåliga bussar. Men det är ju egentligen ingen giltig ursäkt. För man kan ju faktiskt anpassa sig lite. Trots att det inte är jättebekvämt. Däröfr tar vi bilen. För det är bekvämt. Och vi är bekväma av oss =P Men vår bil är en dieselbil. Har fått för mig att det är bättre för miljön. Har jag rätt?

Kommentarer

Postat av: Ejlan (:

Publicerad 2007-07-23 14:57:40

Diesel är väl inte jättemkt mer miljövänligt, däremot är det billigare än bensin ^^

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela