Sara

Helgen, del ett - Torsdag

Publicerad 2007-06-24 21:46:18 i Sakerna

Var på riktigt trevligt 50-årskalas i fredags =) Började med att gå tipspromenad med frågor om jubilaren (min giftasfarbror Conny) och delta i diverse tävlingar, bl a stövelkastning. Sedan blev det drink (ICA:s Äppeldryck med ciderkaraktär) med jordgubbar och småprat innan maten serverades. Mycket god sådan som alltid när Carina (fastern min) står för kalaset. Svaren på tipsfrågorna lästes upp, poäng räknades samman och vinnare korades. Nej, jag vann inte. Jag var alldeles för dålig på stövelkastning för det =P Sedan dags för allmänt småprat igen och jag sätter mig vid min kära kusin Elin och vi har det riktigt trevligt tillsammans. Sedan kommer det ut papper med omskrivningar för olika fåglar och ortsnamn i vår närhet. T ex var "Moderat ryggsäck" = Blåmes och "Spira + ta mark" = Grolanda. Sedan kan ni ju fundera på vad "Matjord + vattensamling" är för stad. Efter det var det kaffe och tårta, ytterligare prat och sedan bilen hem. Skönt att komma isäng efter hård arbetsdag med barn och sedan hårt kalas med släktningar ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela