Sara

Helgen, del två - Fredag

Publicerad 2007-06-24 21:47:05 i Sakerna

Upp på morgonen och in i duschen sedan, stress, stress, stress eftersom jag inte gått upp tidigt nog. Men jag hann med allt och all packning kom med. Väl inne på stationen upptäcker jag att tåget är försenat, alltså har jag stressat helt i onödan. Tåget kommer så småninogm in ca en halvtimme sent och jag installerar mig med "I cirkelns mitt" i knät. Är framme i Gbg halv ett ungefär och då åker jag, Johannes (pojkvännenes bror) och Kristina (pojkvännens mormor) till hennes lägenhet och hon utfodrar mig och Johannes med mackor, mjölk och kokosbollar. Här fick jag även veta att också Johannes stressat på morgonen för att hinna med det försenade tåget. Vi kanske borde stämma SJ. För onödigt strressande.

Sedan åker vi iaf mot Lerum för att hämta upp Lene (pojkvännens farmor) och sedan mot Upphärad (ligger ngnstans runt Trollhättan har jag fått lära mig) för midsommarfirande hos Karin (pojkvännens moster). I bilen diskuterades familjen Konows (pojkvännens familj) nya hund, Dogge, och dennes namn som enligt oss är förfärligt. Vårt namnförslag var Frans. Smålöjligt och gulligt. Perfekt tyckte vi!

Vi kommer fram till Upphärad samtidigt som resten av pojkvännenes familj och jag hälsar på alla och pussar på pojkvännen =) Vårt eminenta namnförslag tas dock inte emot särskilt väl och vi får ge upp namnet Frans. Nu tar ett förfärligt ätande vid och vi sitter länge, länge vid bordet och smäcker i oss allt det som ett midsommarbord ska innehålla. Gott! Sedan blir det grädde och jordgubbar och efter det sätter jag och David oss i vår säng för natten och spelar Bondespelet. Jag vann, passande nog (för de som missat det är far min bonde). Vid det laget var klockan ca 11 och vi äter lite till eftersom Kristina tydligen propsat på detta. Sedan börjar folk dra sig tillbaka, en del åker hem och andra börjar så smått göra sig i ordning för sängen. Vi sitter en liten stund till och pratar men sedan går vi och lägger oss. Och vid det laget var jag sjukt trött efter kvällen innan kombinerat med morgonens stressande.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela