Sara

Hualigen

Publicerad 2007-06-21 16:21:14 i Sakerna

Det är årets längsta dag idag. Trevligt må jag säga =) Tycker bättre om den än årets mörkaste dag. Jag gillar visserligen vintern. Men jag pallar inte mörkret. Det är mörkt när jag åkter på morgonen och skymning när jag åker hem på eftermiddagen. Det är hårt. Man kan liksom inte ha något liv utanför skoldagen. Det har varit mycket lättare nu det sista i skolan på det sättet jämfört med i vintras. För nu har man kunnat gå ut och ta en promenad om pluggandet tar musten ur en. I vintras var det inte möjligt p.g.a. mörkret. Det är då som jag faktiskt önskar att jag hade bott i staden. För då hade det i alla fall varit mindre mörkt och det finns ju gatlyktor där som gör att man kan gå ut och ta en promenad trots att det är mörkt.

Jag tänker njuta av ljuset nu, så länge det varar. För om några dagar vänder det igen. Och om ett halvår är det beckmörkt vid den här tiden på dygnet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela