Sara

Stränghet och kläder

Publicerad 2007-06-18 19:16:54 i Sakerna

Ah. Börjar bli en aning nervös för jobbet imorrn nu =P

Undrar hur jag ska klara av att mata små barn, byta blöjor på dem och stå ut med dem i sju timmar. Jag är ju inte direkt känd för mitt tålamod. Men jag får väl lita på min yngste bror som har ganska färsk erfarenhet av dagis. Han påstår att jag kommer att bli en bra fröken för att jag är sträng. Känns ju väldigt bra att bli kallad sträng när man är 16... Jag ser mig inte riktigt som sträng. Stränga människor har grått hår och glasögon. Jag har blont hår och läppglans... Det passar inte riktigt in i bilden av stränghet. Dessutom börjar jag få lite klädångest. Löjligt, jag vet. Men jag tycker ju väldigt mycket om kläder och gillar att känna mig fin. Men nu kan jag ju inte riktigt dra på mig min hallonröda kläning och högklackat. Ingen bra idé med barnkladdiga händer i närheten... Imorgon är det ju ingen fara eftersom det är jeansväder. Men sen... Jag har ju ingen förebild som jag kan efterapa heller eftersom alla anställda där är mer än 30 är äldre än jag. Men jag antar att jag löser detta ^^ Livet hänger ju inte på kläderna =P

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela