Sara

Sara + Snö = Sant

Publicerad 2007-11-09 17:09:44 i Sakerna

Ngn gång under mattelektionen idag gick Sjöström ut genom dörren och utbrister "Hörni, det snöar ute!" Omedelbart utbryter tjatter i klassrummet. Den första snön är alltid ett mkt intresant samtalsämne. Antingen hatar man den eller så älskar man den. Jag hör till de sistnämnda. Snö är ett underbart fenomen som definitivt borde förekomma oftare. Jag anser att en vit julafton är höjden av lycka och eftersom jag är född på vintern är även snö på min födelsedag helt underbart. Snö är för mig lek, skidor och mys. Dessutom är snö ngt av det vackraste som finns. Så fort snön kommer blir träden vackrare och landet runtomkring är sagolikt. En promenad på landet långt bort från stora vägar och städer är som att kliva rakt in i en saga.

Jag gillar snö helt enkelt =)

Dessutom gillar jag att David kommer om en eller två timmar =)

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela