Sara

Delaktiga i kursen?

Publicerad 2008-08-26 20:02:18 i Sakerna

Det är rätt trist att vara tillbaka i skolan igen får jag ju lov att erkänna.  Det är samma sak som förra året och det första lärare säger på lektionen är: "Jag vill att ni skall vara delaktiga i kursen och därför vill jag att ni lägger fram förslag på hur vi ska arbeta, om vi ska ha inlämningar, prov eller dylikt. Så sätt er och diskutera några minuter så bestämmer att jag får reda på vad ni vill." Det är ingen som egentligen vill vara delaktig i kursen och med vissa lärare är det bättre att ha prov än inlämning eftersom de har lättare prov men lite knepigare inlämningar och med andra lärare är det tvärtom. Och hur i  hela friden ska man veta hur just den här läraren är om man bara har haft honom eller henne i cirka fem minuter. Nepp, tacka vet jag Margareta. Hon bestämmer och så blir det så. Det gillar jag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela