Sara

Midsommarblomster

Publicerad 2008-06-20 10:35:34 i Sakerna

Glad midsommar allihopa!

MIn midsommarafton började tio i sju. Då ringde klockan. Mamma och jag skulle handla och det brukar ju vara ganska mycket folk i affärerna på midsommarafton, alltså gäller det att vara ute i tid. Mamma och jag var först in på Coop. Vi satt i bilen och såg på när de öppnade. Mamma var mäkta stolt och var till och med tvungen att berätta det för en anställd.

- Jag var först, det har jag nog aldrig varit förut.

Men lugnt och skönt var det, ingen stress och inget folk. Så vi handlade det vi skulle ha och åkte hem. Sedan dess har jag städat uterummet och nu sitter jag och väntar på att David ska äta klart sin frukost så at vi kan gå ut och plocka blommor. Både mamma och han tycker att det är nödvändigt på midsommar. Es ist mir egal men jag antar att jag får ge mig för överheten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela