Sara

Hamburgare = Blandsmörgåsar?

Publicerad 2008-05-20 17:45:36 i Löjliga listor

Villket fult ord hamburgare är egentligen. Speciellt när det är någon som säger det lite extra fult. Hualigen, jag gillar´t inte. Dock är det inte helt fel att äta (så länge det inte är Donkens version), men varför måste det låta så äckligt, varför kan det inte låta godare? Kan ingen komma på ett lite glammigare ord än hamburgare? (Även om hamburgare inte är särskilt glammiga kan de väl i alla fall låte lite glammigare!) Blandsmörgås eller ngt, det är ju faktiskt massa saker i en hamburgare, alltså, en blandning... Njae, inget höjdarförslag kanske, men jag ska bannemig fundera ut ett bättre.

Hursomhelst, anledningen till detta inlägg är att jag ska steka hamburgare nu. Stekning är inte heller ngn glammig syssla men det är ju nödvändigt om man vill ha hamburgare. Dock ska jag nog hinna med att läsa ett kapitel i High Fidelity först. Riktigt bra bok det där, i alla fall det första kapitlet!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela