Sara

Latin imorgon

Publicerad 2008-05-12 20:56:34 i Löjliga listor

Åhå, nu har mor min uppdaterat bredbandet, numera har vi en hastighet av 8MB/s. Gissa och vi är lyckliga. Det går fort som vinden här nu får jag ju lova att säga =)

Annars är det en halvvärd dag. Jag hade två lektioner idag. 08.00 - 10.05 och sedan hade jag kunnat sluta. Men jag har egentligen spanska på måndagar 11.35 så jag stannade ju kvar men det visade sig att jag inte behöver gå på spanskan eftersom jag redan är klar med det vi gör. Så jag är lite småputt men har egentligen ingen att vara putt på så jag orkar egentligen inte engagera mig i det. Jag får se sdet som så att jag fick en längre timma på gymmet och hann med att kolla in LIndex och Kappahl och konstatera att de inte har några solklänningar som jag är intresserad av, så det gick bra iaf när jag väl kommit över den första depressionen =)

Depression är för övrigt ett ord som kommer på latinet från ordet premere (pressus i pf.part.) som betyder trycka. De är ett prefix som betyder ned. Alltså betyder depression nedtryckt. Bara så ni vet =)

Kommentarer

Postat av: David

Publicerad 2008-05-12 21:10:53

Det råkade jag redan veta (räknade ut det med lite engelskakunskaper)

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela