Sara

Positivt tänkande Sara, positivt tänkade!

Publicerad 2008-11-09 14:50:16 i Sakerna

Imorgon börjar min praktikvecka. Är inte alls peppad. För mig är praktik helt meningslöst. I alla fall när det bara är en vecka. Hade det handlat om fyra veckor eller längre hade jag kunnat ta det. Men på en vecka lär man sig ingenting. Det tar två veckor att bara komma in i arbetet och första veckan känner man sig som en liten svans. Jag gillar inte att känna mig som en liten svans. Men jag gjorde det i alla fall lätt för mig. Ringde till min gamla rektor (som jag hade en galet bra relation till) och frågade om jag fick hänga på språklärarna på skolan. Så nu väntar fyra dagar (min fredag spenderas på högskolemässa i Gbg med Ellen) tillbaka på Flobyskolans högstadium. Kan bli en intressant upplevelse och det ska bli skitkul att träffa lärarna igen. Har dock inga illusioner om att få gå endast med språklärarna. Jag lär ju slussas runt till de flesta lektioner. Det blir nog bra i slutändan. Jag tänker terrorisera Victor med min närvaro, ha skitkul med tonårstjejerna, dricka kaffe med Midnäs, gnabbas med Jörgen och diskutera (lyssna på en monolog) med Maja. Jag kommer ha skitkul!

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela