Sara

Visst är ni avundsjuka på litteraturhistorian?

Publicerad 2008-09-22 20:47:06 i Sakerna

Jag drunknar i saker att göra. Och drunknar bokstavligt talat dessutom. Jag fick inte ner böckerna i väskan i dag, jag fick glatt ta litteraturhistorian på armen och stulta iväg. Först till stadsteatern där vi skulle lyssna på Sharafs hjältar, en föreläsning som handlade om hedersrelaterat våld. Japp, jätteviktigt och jätteintressant. Fram tills dess att föreläsaren började upprepa saker och ting. Tillslut hade man hört allt tre gånger ungefär. Den tiden hade jag kunnat använda till bättre saker. En pluggstund i biblioteket hade t ex varit på sin plats. Jag vet att jag inte borde prioritera plugget framför ett så viktigt ämne, men en timme hade räckt. Sedan hade jag kunnat utnyttja resten av tiden till att plugga, eller hur?

I alla fall fick jag skutta tillbaka till gymnasiet sedan eftersom jag lyckats glömma pappret med vilka sidor jag skulle läsa i litteraturhistorian. Sedan strövade jag till mormor, pluggade tills jag blev blå och åt ananaspaj. Det var gott ska jag säga. Och det behövdes för sedan var det körskolan, bromssträckor och varnlingslampor osm gällde.

Jag ääääälskar mitt pluggande.

Kommentarer

Postat av: Sofie

Publicerad 2008-09-23 15:43:06

hihihi ;P

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela