Sara

Monotoni

Publicerad 2009-02-03 20:27:24 i Sakerna

Just nu är jag en dålig, dålig bloggare. Som ursäkt har jag att det är andra, viktigare saker så ska göras, typ projektarbete, svenskatal, packning av träningsväska, läsning av tegelsten. Bloggen får stå tillbaka lite för livet helt enkelt och just nu trivs jag inte med mitt liv riktigt. Jag väntar och väntar på allt. På att åka till Sälen, på att åka till Rom, på körkortet, på att få projektarbetet ur världen, på att ta studenten. Jag väntar och väntar men det känns inte som om tiden går framåt, det är nästan lika många dagar kvar idag som är var igår. Det står stilla. Det är mörkt när jag går upp på morgonen (även om det börjar ljusna när jag väntar på bussen) och det är så mycket som ska göras under dagen att det inte hinns med mycket mer än det nödvändiga och jag hatar det. Jag vill ha tid att sitta med pappa och titta på Rapport och sticka, tid att läsa och tid att andas. Just nu hinner jag knappt andas och det andra får stå tillbaka. Men snart, snart är det Sälen, endast 4 dagar kvar nu och 19 dagar till Rom...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela