Sara

Och självklart kastade jag mynt i Fontana di Trevi

Publicerad 2009-02-27 21:12:51 i Sakerna

Är hemma igen, fast bara för en natt. Imorgon bär det av till Flämslätt för ledarvägen. Redan klockan 8 ska jag åka, pigg och glad förhoppningsvis. Men vi får se hur det blir med det.

Rom var i alla fall helt fantastiskt, de antika lämningarna, kyrkorna, kyparna, maten, vädret. Allt var underbart, utom möjligtvis vår dusch utan varmvatten och min säng som saknade lite underrede och därför gick under namnet "Pöksängen". Fast, jag hade det finaste täcket, rosa med blommor. Kan inte bli mycket bättre =P

Höjdpunkterna var SanktPeterskyrkan, Colosseum och Caracallas termer (ruiner av antika badhus). Att se ut över hela Rom från kupolen på Peterskyrkan, vandra runt Colosseum och gå runt på urgammalt mosaikgolv  var häftigt. Att se Julius Caesars grav med färska blommor var också en rätt okej känsla.



En liten nätt kyrka,



Colosseum var allmänt stort



och Caracallas termer var rätt stora de med.

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela