Sara

Bicing

Publicerad 2010-03-04 22:38:40 i Sakerna

Idag tog jag och Sandra mod till oss och kastade oss ut i Barcelonas trafik på två bicingcyklar. Bicing är värsta supersystemet med massa cykelställ runtom i stan där man kan ta en cykel från valfritt ställ och sedan ställa tillbaka det på ett ställ i en valfri annan del av staden (eller för all del samma om man känner för det). Det kostar ingenting heller. Bara om man skulle cykla längre än 30 minuter och på 30 minuter kommer man rätt långt på en cykel. Trots rödljus och fotgängare.

I alla fall. Cyklandet gick alldeles utmärkt. Jag cyklade inte in i någon, orsakade ingen bilkrock och bäst av allt, jag dog inte! Så hädanefter ska jag och Sandra cykla överallt, utom till skolan för det blir jobbigt eftersom det är supersmå gator där. Vi ska bara ta reda på om man får cykla mot enkelriktat...

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Om

Min profilbild

Sara

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela